torsdag den 5. maj 2011

Nha Trang, bananaboats, parasailing, jetski, snorkling, floating bar, Icebar, Why Not?, tyveri, homestay, floating markets, cykeltur og unohygge.

Long time, no blogindlaeg.
Hermed naaet til Ho Chi Minh City (sjovt nok opkaldt efter Vietnams helt store folkehelt - tidligere Saigon). Foerst lidt om Nha Trang for at starte, hvor jeg sidst slap. Vi blev indlogeret 5 min fra stranden og tilbragte derfor som minimum 2 timer der hver dag. Et tiltraengt break midt paa dagen, hvor solen stod direkte ned og termometeret maalte 35-40 grader. Nha Trang var vandsport-city, saa det blev til bananbaad (Krilton, Maria, Simone, Rikke og jeg), jetski (Maria og jeg var paa sand skraldskattejagt og blev en og sko og en ble rigere) og endelig parasailede Karoline og jeg - fantastisk! En baadtur ledte os ogsaa ud til korallerne, hvor vi snorklede (Maria: 'Wow, en sjov fisk!', Karoline: '...adr, et bind!'), fik seafood og fik sunget Mester Jakob paa samtlige nationaliteters sprog ombord - et oemt syn.
Dagen efter fandt vi en isbar, hvor vi iklaedt kaempefrakker drak iskolde drinks og Krilton, Maria og jeg fik traditionen tro sunget vores faste bytursduet - JT ft. Ciara 'Love Sex Magic'. Moedt en en MUR af varme, tog vi videre til Why Not? Bar, hvor vi moedte to flinke fynske drenge ('vi kommer fra Odense' - I mener Tommerup STationsby? Not even close), som vi inviterede paa party boat den efterfoelgende aften med flydende bar, dengy boats, balancegang over fiskefarm og nattebadning, selvfoelgelig afsluttet med maner tilbage paa Why Not? (heya, Simone +15 point).

Nha Trang er en turistet by og hertil hoerer et hoejere kriminalitetsniveau, hvilket vi (desvaerre) ogsaa saa os ramt af - Cecilie mistede sit kamera og Simones Tommerup-guf fik under romantisk stjernekiggeri (og det der dertil hoerer) skaaret sine buksers lommer op, mistede sine kontanter, men fandt dog senere sin pung, mens vores egen Nigel Barker fik en noget kraevende vietnameser paa nakken, da han pissede op af et hus og efterfoelgende blev opkraevet 2 millioner i erstatning... truet med kniv - han slap med de 200.000 VDN han havde i lommen og naaede sikkert hjem.

I oevrigt gaar Paris Krilton i disse dage og overvejer at join'e Simone og jeg fra d. 10. frem til d. 18 juni i Aussieland - vi haaber!

Jeg er som sagt lige nu i Saigon, hvor vi i dag har vaeret paa et kaempemaessigt marked og SANNOEH! Jeg har stoevet de foerste 3 saesoner af Gossip Girl op til den soelle sum af 45 dkr! WIN!
To dage forinden var vi paa homestay i Mekongdeltaet, hvor vi var paa baadtur, spiste slange, saa flydende markeder, en enkelt katedral og var paa heldags cykeltur rundt paa et par af de over 200 oeer.Vi har her udforsket landet utallige eksotiske frugter, hvilket har hjulpet gevaldigt paa den begyndende mango-maethed - mangoer har vaeret et fast mellemmaaltid de sidste 5 uger!
Vi boede modsat i Ta Phin hos en rig familie, hvor manden for blot 30 dage siden havde taget afsked med sine kaere paa jorden... men det lod konen til at tage med oprejst pande - trods alt Buddhas vilje.

Efter Saigon naar vi Cambodja - kun 2 uger tilbage med gruppen, foer Rikke og jeg har 3 dage i backpacker-centrum i Bangkok, hvorefter jeg moedes med Karoline og Maria i Sydney - YAY!

Glaeder mig til at se jer! Og hey, skype er en mulighed. Karolines Iphone har det, saa no problem - bare tilfoej linebachmann.


Ice Bar, Nha Trang.

Nha Trang beach.

Parasailing.

Snorkeling.

Floating Bar.

 Floating market i Cai Be - homestay i Mekong Deltaet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar