onsdag den 20. april 2011

Hue - endnu en backpacker-oase.

Hi folks.
Endnu et indlaeg - denne gang fra Hue i Centralvietnam. Hue er en rigtig backpackerby med tonsvis af europaere - selv danskere og 2 af dem fra selvest Sct. K gym?! wtf. Anyway, vi bor paa backpacker main street, hvor Why Not? bar, ZDM, Backpacker's Hostel og endelig Brown Eyes de sidste par dage har givet anledning til kroniske toemmermaend - laenge leve Huda beer, produceret i samarbejde med selveste Tuborg efter 'Danish Technology', som der staar paa flasken. Jeg skal love for, at vi ved en ting eller 2 om oel - Beerlao fra savnede Laos blev produceret af Carlsberg.... Nok om oel. Vi har i dag vaeret paa kaempemaessigt marked (Dong Ba), hvor salgstrickene er saerdeles kreative - no wonder, for konkurrencen er ekstrem, da alle saelger de samme ting... Et eksempel er en kvinde, der ivrigt raabte: 'beautiful! but much prettier with beautiful hat on like this!' - nice try, jeg skal ikke have en rishat. Heller ikke en rickshaw og hey, ligner jeg en, der har en at dele en kaerlighedsfrugt med?! tsk.

Ellers er Hue ikke videre legendarisk hvad kulturudbud angaar. Det skulle da lige vaere UNESCOs nr. 41 over verdens kulturarv, nemlig den beroemte(?) Citadel (faestnings-ting), som i regnvejr ikke var et videre spaendende syn. Men vi har hygget os - sindssygt meget faktisk og dagene flyver af sted.

Jeg skylder i oevrigt maaske en redegoerelse for mine mindre change of plans?
Ser I, jeg skulle have vaeret hjemme d. 17. maj. Men jeg er altsaa blevet lidt for bidt af at rejse og har besluttet mig at udvide eventyret en lille maaned. Derfor tager jeg 3 dage i Bangkok med Rikke Gry (Aarhus), 15 dage fra Sydney til Brisbane med Karoline og Maria (Aarhus) og endelig 15 dage fra Brisbane til Cains med Simone (Herning). Det bliver wild!

Jeg er dog begyndt at savne jer derhjemme og lover(!) at vaere hjemme til en helt speciel piges hueoverraekkelse.

                                                                         Citadel
                                                             Why Not? Bar by night
                                                            Billedet siger lidt det hele, 'ing?
                                                          Huda (Hue-Danmark) Beer
                                             Pagoda (Vietnams svar paa et buddhistisk tempel)

1 kommentar:

  1. kom hjem, kom hjem, kom hjem!
    (nej okay, jeg håber du har det fantastisk - sådan lyder det i hvertfald. Dk er kedeligt as hell. Skype soon? I hope)

    SvarSlet