fredag den 25. marts 2011

Luang Prabang - helligdommens hovedstad.

Saa naaede vi fra Bangkok til Laos med foruroligende lille fly og en smule (en del) turbolens. Vi har de seneste 3 dage vaeret i Luang Prabang (den tidligere hovedstad og hjem til Prabang-buddhaen (the skinny biatch af buddhaerne). Her har vi besoegt en vaeveriby, sejlet paa Mekong, badet i et kaempe vandfald og bedst af alt reddet paa elefanter - Rikke og jeg fik behaerede Fister, som vi senere fandt ud af var en hundelefant, da hanelefanterne hurtigt bliver aggressive apparently. Anyway, lige nu er vi i Vang Vieng, hvor vi i dag har tubet (backpacker-PARADISE) og lige nu kigger en uber-soed Lao-dreng mig dybt i oejnene, mens jeg laaner mit guesthouses computer. Ham vil jeg have med hjem! Anyway, sidst vi snakkede er jeg blevet millionaer - en dansk krone svarer nemlig til 1581 kip, saa vi bruger typisk en halv million i byen - lidt fedt alligevel!
Vi har vaeret ude for lidt uheld - et mistet pas og en roomie, der faldt om i sin gummiring paa tubing-turen (har aldrig tudet saa meget i mit liv af skraek paa hospitalet), men ellers har vi det super og kombinerer fint Beerlao (min nye yndlingsoel) og det at vaere en smule kulturelle.

Er lige blevet overfaldet af en kaempegraeshoppe og tager det som tegn paa godnat.

Hav det godt og pas paa hinanden derhjemme til vi ses! Mys mys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar